Inauguracja projektu "Pokonać bariery – szkoła przyjazna każdemu"

Czy nauka może być przyjemna? Jak poprawić pamięć? Jak wykorzystać informacje uzyskiwane za pomocą zmysłów? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują uczestnicy zajęć w ramach projektu "Pokonać bariery – szkoła przyjazna każdemu" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS, realizowanego w naszej szkole.

W dniach 18-20 grudnia 2024 r. odbyła się inauguracja projektu „Pokonać bariery – szkoła przyjazna każdemu” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego (EFS). W naszej szkole powstały nowe pracownie: m. in. Sala Doświadczania Świata oraz Sala Treningu Umiejętności Społecznych. W wydarzeniach wzięli udział: Burmistrz Miasta Żywca Pan Antoni Szlagor, Wiceburmistrz Pan Marek Czul, Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Jarosław Gowin, ksiądz proboszcz Adam Hopciaś, nauczyciele, nauczyciele emeryci, rodzice i uczniowie.

Pani Dyrektor mgr Aleksandra Knapek przypomniała cele projektu, przedstawiła wszystkie rodzaje zajęć odbywających się w ramach projektu oraz zaprezentowała wykorzystanie niektórych pomocy dydaktycznych. Głównym celem terapii dla uczniów jest doświadczanie świata zmysłami smaku, wzroku, słuchu, zapachu, dotyku oraz relaksacja i wyciszenie, a także umiejętność rozpoznawania i panowania nad emocjami. Zajęcia w nowych salach cieszą się dużą popularnością. Oferują ciekawe formy nauki przez zabawę, interakcję i wielozmysłowe poznawanie świata oraz własnych możliwości. Dzieci i młodzież korzysta z nowoczesnej bazy dydaktycznej (m. in. specjalistyczny sprzęt do terapii Metodą Warnkego, skaner 3D, interaktywna ściana i podłoga, kurtyna wodna, basen z piłeczkami). Zajęcia prowadzą wykwalifikowani nauczyciele-specjaliści. Wiele zajęć ma charakter otwarty i pracy swoich dzieci chętnie przyglądają się rodzice.

Cieszymy się, że projekt trafia w oczekiwania uczniów, rodziców i nauczycieli. 

Bardzo dziękujemy wszystkim za obecność, zaangażowanie i wsparcie tej inicjatywy, gdyż zajęcia w pracowniach przyniosą wymierne korzyści i wpłyną na kompleksowy rozwój dzieci i młodzieży.