Regulamin rekrutacji do Szkoły Podstawowej nr 3 im. Adama Mickiewicza
na rok szkolny 2016/17
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2015 r. poz. 2156 z późn zm.).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie sposobu przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów uwzględnionych w postępowaniu rekrutacyjnym, składu i szczegółowych zadań komisji rekrutacyjnej, szczegółowego trybu i terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego (Dz. U. z 2015 r. poz. 1942).
- Zarządzenie nr BOB.0050.11.2016.MZSiP Burmistrza Miasta Żywca z dnia 27 stycznia 2016 r.
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1.
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- szkole – należy rozumieć Szkołę Podstawową nr 3 im. Adama Mickiewicza w Żywcu;
- dyrektorze – należy przez to rozumieć Dyrektora Szkoły Podstawowej
nr 3 w Żywcu; - komisji rekrutacyjnej – należy przez to rozumieć komisję powołaną
przez dyrektora w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego; - kryteriach – należy przez to rozumieć kryteria dotyczące szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Żywiec.
- liście przyjętych – należy przez to rozumieć listę kandydatów zakwalifikowanych przez komisję rekrutacyjną, którzy złożyli wymagane dokumenty we właściwym terminie;
- liście nieprzyjętych – należy rozumieć listę kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia z powodu braków formalnych
w dokumentacji rekrutacyjnej lub z powodu otrzymania niższej liczby punktów, niż minimalna wartość kwalifikująca do przyjęcia; - wniosku o przyjęcie – należy rozumieć dokument opracowany na potrzeby rekrutacji do Szkoły Podstawowej nr 3 w Żywcu
§ 2.
- Regulamin nie dotyczy przyjęcia kandydata do szkoły w trakcie roku szkolnego. W tym przypadku decyzję o przyjęciu do szkoły podejmuje dyrektor szkoły.
- Regulamin rekrutacji do Szkoły Podstawowej nr 3 im. Adama Mickiewicza
w Żywcu na rok szkolny 2016/2017 zwany dalej regulaminem określa ogólne zasady przyjmowania kandydatów do szkoły, tryb postepowania rekrutacyjnego, kryteria naboru, rodzaj dokumentów niezbędnych
w postępowaniu rekrutacyjnym oraz zakres uprawnień i obowiązków komisji rekrutacyjnej. - Regulamin stosuje się również do kandydatów posiadających orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego, których rodzice ubiegają się
o przyjęcie dziecka do Szkoły Podstawowej nr 3 w Żywcu. - Rejestracja kandydatów do szkoły odbywa się bezpośrednio w szkole.
- Rekrutacja do szkoły prowadzona jest na wolne miejsca.
- Dyrektor szkoły podaje do publicznej wiadomości w formie ogłoszonego komunikatu informacje o terminach rekrutacji, kryteriach, wymaganych dokumentach i warunkach przyjęcia do szkoły. Komunikat jest publikowany na stronie internetowej szkoły oraz na tablicy ogłoszeń
w holu głównym szkoły. - Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.
- Szkoła prowadzi nabór w oparciu o zasadę powszechnej dostępności.
- Postanowienia niniejszego regulaminu dotyczą wniosków, w których wskazano Szkołę Podstawową nr 3 w Żywcu jako szkołę pierwszego wyboru.
Rozdział II
Zasady rekrutacji
§ 3.
- Do szkoły w roku szkolnym 2016/2017 przyjmowane są dzieci 7-letnie urodzone w 2009 r. i na wniosek rodziców dzieci 6-letnie(urodzone w 2010 r.);
- Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie zgłoszenia(dotyczy dzieci z obwodu) oraz wniosku(dotyczy dzieci spoza obwodu).
- Zgłoszenie/wniosek można pobrać ze strony internetowej szkoły
lub w sekretariacie szkoły. - Wnioski złożone po terminie określonym w harmonogramie nie będą rozpatrywane.
- Wnioski niekompletne lub wypełnione nieprawidłowo nie będą rozpatrywane.
- W przypadku wniosków o przyjęcie składanych do większej liczby placówek, rodzic określa preferencje co do kolejności przyjęć.
§ 4.
Postępowanie rekrutacyjne składa się z następujących etapów:
- czynności rekrutacyjne prowadzone przez komisję rekrutacyjną;
- podanie do publicznej wiadomości, poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych
do szkoły; - postępowanie odwoławcze;
- postępowanie odwoławcze uzupełniające w przypadku,
gdy po przeprowadzonej rekrutacji szkoła dysponuje nadal wolnymi miejscami.
§ 5.
- Do szkoły przyjmuje się „z urzędu” kandydatów zamieszkałych w obwodzie szkoły.
- W przypadku, gdy po przyjęciu kandydatów z obwodu są jeszcze wolne miejsca w szkole, Komisja Rekrutacyjna przeprowadza postępowanie rekrutacyjne na podstawie kryteriów obowiązujących w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Żywiec.
- Publikacja wyników naboru odbędzie się w dniu 22.04.2016 r. poprzez zamieszczenie list osób przyjętych i nieprzyjętych na tablicy ogłoszeń szkoły.
- Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal posiada wolne miejsca, przeprowadza się postępowanie uzupełniające, które kończy się w ostatnim dniu sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się na zasadach określonych
w tym rozdziale. - W przypadku, gdy liczba wniosków rodziców/opiekunów o przyjęcie
do szkoły dziecka zamieszkałego poza obwodem jest większa niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła, dzieci przyjmuje się
z uwzględnieniem następujących kryteriów:
- dziecko zamieszkuje w Mieście Żywiec – 5 pkt;
- rodzeństwo kandydata do klasy pierwszej uczęszcza już do szkoły - 4 pkt;.
- dziecko pochodzi z rodziny wielodzietnej – 3pkt;
- rodzic samotnie wychowuje dziecko – 3 pkt.
- O przyjęciu dziecka spoza obwodu decyduje liczba uzyskanych punktów,
a w przypadku równej liczby punktów decyduje Komisja Rekrutacyjna
w głosowaniu jawnym. - W przypadku wolnych miejsc, jeżeli kandydaci nie spełniają żadnego
z kryteriów określonych w punkcie 5., decyduje data złożenia wniosku. - W sprawie przydziału dzieci przyjętych do szkoły do określonych oddziałów klasowych decyzję podejmuje dyrektor szkoły po uwzględnieniu kryterium wiekowego dzieci.
Rozdział III
Dokumentacja wymagana przy rekrutacji
§ 6.
- Podstawą do udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie zgłoszenia/wniosku o przyjęcie do szkoły.
- Zgłoszenie/wniosek pobiera się bezpośrednio z sekretariatu szkoły
lub ze strony internetowej szkoły. - Dokumenty składa się do szkoły w terminie wskazanym
w harmonogramie rekrutacji. - Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może zażądać
od rodziców/opiekunów dokumentów potwierdzających dane zawarte
w oświadczeniach. Przewodniczący wskazuje termin dostarczenia żądanych dokumentów. - Odmowa przedłożenia dokumentów, o które zwrócił się przewodniczący komisji rekrutacyjnej, jest równoznaczna z rezygnacją z udziału
w rekrutacji, natomiast odmowa złożenia innych dokumentów pozbawia możliwości korzystania z pierwszeństwa przyjęcia określonego
w kryteriach naboru.
Rozdział IV
Procedura odwoławcza
§ 7.
- W terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych rodzic/opiekun może wystąpić
do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o uzasadnienie odmowy przyjęcia kandydata do szkoły. - Uzasadnienie sporządza komisja rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia wystąpienia z wnioskiem o uzasadnienie.
- Rodzic kandydata w terminie 7 dni od otrzymania uzasadnienia może wnieść w formie pisemnej do dyrektora szkoły odwołanie
od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej. - Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
- Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.
Rozdział V
Postanowienia końcowe
§ 8.
Załącznikami do niniejszego regulaminu są:
- zgłoszenie – załącznik nr 1;
- wniosek – załącznik nr 2;
- zgłoszenie dziecka 6-letniego – załącznik nr 3;
- wniosek o przyjęcie dziecka 6-letniego – załącznik nr 4;
- oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka – załącznik do wniosku o przyjęcie dziecka spoza obwodu szkoły;
- oświadczenie o wielodzietności rodziny – załącznik do wniosku o przyjęcie dziecka spoza obwodu szkoły;
- Szczegółowy harmonogram czynności postępowania rekrutacyjnego
do szkół podstawowych na rok szkolny 2016/2017, dla których organem prowadzącym jest Miasto Żywiec.
§ 9.
- Zmian w zapisach regulaminu dokonuje się na zasadach obowiązujących przy jego wprowadzeniu.
- Regulamin obowiązuje z dniem wydania zarządzenia Dyrektora szkoły o jego wprowadzeniu.