Regulamin rekrutacji do Szkoły Podstawowej nr 3 im. Adama Mickiewicza

na rok szkolny 2016/17

 

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2015 r. poz. 2156 z późn zm.).
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie sposobu przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów uwzględnionych w postępowaniu rekrutacyjnym, składu i szczegółowych zadań komisji rekrutacyjnej, szczegółowego trybu i terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego (Dz. U. z 2015 r. poz. 1942).
  • Zarządzenie nr BOB.0050.11.2016.MZSiP Burmistrza Miasta Żywca z dnia 27 stycznia 2016 r.

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1.

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

  • szkole – należy rozumieć Szkołę Podstawową nr 3 im. Adama Mickiewicza w Żywcu;
  • dyrektorze – należy przez to rozumieć Dyrektora Szkoły Podstawowej
    nr 3 w Żywcu;
  • komisji rekrutacyjnej – należy przez to rozumieć komisję powołaną
    przez dyrektora w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego;
  • kryteriach – należy przez to rozumieć kryteria dotyczące szkół podstawowych prowadzonych przez Miasto Żywiec.
  • liście przyjętych – należy przez to rozumieć listę kandydatów zakwalifikowanych przez komisję rekrutacyjną, którzy złożyli wymagane dokumenty we właściwym terminie;
  • liście nieprzyjętych – należy rozumieć listę kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia z powodu braków formalnych
    w dokumentacji rekrutacyjnej lub z powodu otrzymania niższej liczby punktów, niż minimalna wartość kwalifikująca do przyjęcia;
  • wniosku o przyjęcie – należy rozumieć dokument opracowany na potrzeby rekrutacji do Szkoły Podstawowej nr 3 w Żywcu

§ 2.

  • Regulamin nie dotyczy przyjęcia kandydata do szkoły w trakcie roku szkolnego. W tym przypadku decyzję o przyjęciu do szkoły podejmuje dyrektor szkoły.
  • Regulamin rekrutacji do Szkoły Podstawowej nr 3 im. Adama Mickiewicza
    w Żywcu na rok szkolny 2016/2017
    zwany dalej regulaminem określa ogólne zasady przyjmowania kandydatów do szkoły, tryb postepowania rekrutacyjnego, kryteria naboru, rodzaj dokumentów niezbędnych
    w postępowaniu rekrutacyjnym oraz zakres uprawnień i obowiązków komisji rekrutacyjnej.
  • Regulamin stosuje się również do kandydatów posiadających orzeczenie
    o potrzebie kształcenia specjalnego, których rodzice ubiegają się
    o przyjęcie dziecka do Szkoły Podstawowej nr 3 w Żywcu.
  • Rejestracja kandydatów do szkoły odbywa się bezpośrednio w szkole.
  • Rekrutacja do szkoły prowadzona jest na wolne miejsca.
  • Dyrektor szkoły podaje do publicznej wiadomości w formie ogłoszonego komunikatu informacje o terminach rekrutacji, kryteriach, wymaganych dokumentach i warunkach przyjęcia do szkoły. Komunikat jest publikowany na stronie internetowej szkoły oraz na tablicy ogłoszeń
    w holu głównym szkoły.
  • Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły.
  • Szkoła prowadzi nabór w oparciu o zasadę powszechnej dostępności.
  • Postanowienia niniejszego regulaminu dotyczą wniosków, w których wskazano Szkołę Podstawową nr 3 w Żywcu jako szkołę pierwszego wyboru.

Rozdział II

Zasady rekrutacji

§ 3.

  • Do szkoły w roku szkolnym 2016/2017 przyjmowane są dzieci 7-letnie urodzone w 2009 r. i na wniosek rodziców dzieci 6-letnie(urodzone w 2010 r.);
  • Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie zgłoszenia(dotyczy dzieci z obwodu) oraz wniosku(dotyczy dzieci spoza obwodu).
  • Zgłoszenie/wniosek można pobrać ze strony internetowej szkoły
    lub w sekretariacie szkoły.
  • Wnioski złożone po terminie określonym w harmonogramie nie będą rozpatrywane.
  • Wnioski niekompletne lub wypełnione nieprawidłowo nie będą rozpatrywane.
  • W przypadku wniosków o przyjęcie składanych do większej liczby placówek, rodzic określa preferencje co do kolejności przyjęć.

 

§ 4.

Postępowanie rekrutacyjne składa się z następujących etapów:

  • czynności rekrutacyjne prowadzone przez komisję rekrutacyjną;
  • podanie do publicznej wiadomości, poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych
    do szkoły;
  • postępowanie odwoławcze;
  • postępowanie odwoławcze uzupełniające w przypadku,
    gdy po przeprowadzonej rekrutacji szkoła dysponuje nadal wolnymi miejscami.

§ 5.

  • Do szkoły przyjmuje się „z urzędu” kandydatów zamieszkałych w obwodzie szkoły.
  • W przypadku, gdy po przyjęciu kandydatów z obwodu są jeszcze wolne miejsca w szkole, Komisja Rekrutacyjna przeprowadza postępowanie rekrutacyjne na podstawie kryteriów obowiązujących w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Żywiec.
  • Publikacja wyników naboru odbędzie się w dniu  22.04.2016 r. poprzez zamieszczenie list osób przyjętych i nieprzyjętych na tablicy ogłoszeń szkoły.
  • Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal posiada wolne miejsca, przeprowadza się postępowanie uzupełniające, które kończy się w ostatnim dniu sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza się na zasadach określonych
    w tym rozdziale.
  • W przypadku, gdy liczba wniosków rodziców/opiekunów o przyjęcie
    do szkoły dziecka zamieszkałego poza obwodem jest większa niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła, dzieci przyjmuje się
    z uwzględnieniem następujących kryteriów:

 

  • dziecko zamieszkuje w Mieście Żywiec – 5 pkt;
  • rodzeństwo kandydata do klasy pierwszej uczęszcza już do szkoły  - 4 pkt;.
  • dziecko pochodzi z rodziny wielodzietnej – 3pkt;
  • rodzic samotnie wychowuje dziecko – 3 pkt.

 

  • O przyjęciu dziecka spoza obwodu decyduje liczba uzyskanych punktów,
    a w przypadku równej liczby punktów decyduje Komisja Rekrutacyjna
    w głosowaniu jawnym.
  • W przypadku wolnych miejsc, jeżeli kandydaci nie spełniają żadnego
    z kryteriów określonych w punkcie 5., decyduje data złożenia wniosku.
  • W sprawie przydziału dzieci przyjętych do szkoły do określonych oddziałów klasowych decyzję podejmuje dyrektor szkoły po uwzględnieniu kryterium wiekowego dzieci.

Rozdział III

Dokumentacja wymagana przy rekrutacji

§ 6.

  • Podstawą do udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie zgłoszenia/wniosku o przyjęcie do szkoły.
  • Zgłoszenie/wniosek pobiera się bezpośrednio z sekretariatu szkoły
    lub ze strony internetowej szkoły.
  • Dokumenty składa się do szkoły w terminie wskazanym
    w harmonogramie rekrutacji.
  • Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może zażądać
    od rodziców/opiekunów dokumentów potwierdzających dane zawarte
    w oświadczeniach. Przewodniczący wskazuje termin dostarczenia żądanych dokumentów.
  • Odmowa przedłożenia dokumentów, o które zwrócił się przewodniczący komisji rekrutacyjnej, jest równoznaczna z rezygnacją z udziału
    w rekrutacji, natomiast odmowa złożenia innych dokumentów pozbawia możliwości korzystania z pierwszeństwa przyjęcia określonego
    w kryteriach naboru.

Rozdział IV

Procedura odwoławcza

§ 7.

  • W terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych rodzic/opiekun może wystąpić
    do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o uzasadnienie odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
  • Uzasadnienie sporządza komisja rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia wystąpienia z wnioskiem o uzasadnienie.
  • Rodzic kandydata w terminie 7 dni od otrzymania uzasadnienia może wnieść w formie pisemnej do dyrektora szkoły odwołanie
    od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej.
  • Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
  • Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.

 

Rozdział V

Postanowienia końcowe

§ 8.

Załącznikami do niniejszego regulaminu są:

  • zgłoszenie – załącznik nr 1;
  • wniosek – załącznik nr 2;
  • zgłoszenie dziecka 6-letniego – załącznik nr 3;
  • wniosek o przyjęcie dziecka 6-letniego – załącznik nr 4;
  • oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka – załącznik do wniosku o przyjęcie dziecka spoza obwodu szkoły;
  • oświadczenie o wielodzietności rodziny – załącznik do wniosku o przyjęcie dziecka spoza obwodu szkoły;
  • Szczegółowy harmonogram czynności postępowania rekrutacyjnego
    do szkół podstawowych na rok szkolny 2016/2017, dla których organem prowadzącym jest Miasto Żywiec.

§ 9.

  • Zmian w zapisach regulaminu dokonuje się  na zasadach obowiązujących przy jego wprowadzeniu.
  • Regulamin obowiązuje z dniem wydania zarządzenia Dyrektora szkoły o jego wprowadzeniu.