DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

 

Strona internetowa: Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/

 

Wstęp

Szkołą Podstawowa nr 3 im. Adama Mickiewicza w Żywcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Szkoła Podstawowa nr 3 w Żywcu. (http://sp3zywiec.bipszkola.pl/)

 

Data publikacji strony internetowej: 2011-09-01 / BIP 2011-10-26

Data ostatniej istotnej aktualizacji strony internetowej: 2024-09-03

Data ostatniej instotnej aktualizacji BIP: 2025-01-02

 

Status pod względem zgodności z ustawą:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,

  • Niektóre zdjęcia z wydarzeń szkolnych nie posiadają pełnych opisów alternatywnych, nie mają w pełni dokładnych opisów,

  • Dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi,

  • Część plików nie jest dostępna cyfrowo,

  • Mogą wystąpić sytuacje, iż pomimo starań redaktorów strony, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne, ponieważ pochodzą z różnych źródeł,

  • Niektóre materiały tekstowe nie mają prawidłowej hierarchii nagłówków,

 

INFORMACJE DODATKOWE – STRONA POSIADA:

Szablon graficzny dostosowany do wymogów WCAG 2.1 pod kątem technologicznym, wynikających z ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. 2019 poz. 848).

Narzędzie ułatwień dostępu – widoczny na górze strony pasek na którym umieszczone są pomocne dla niedowidzących: zmiana kontrastu oraz wielkości czcionki,

Narzędzie ułatwień dostępu – wydzielone czytelnie pod sliderem menu, kategorie wiadomości oraz informator szkolny.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

 

DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI:

Deklarację sporządzono dnia 2020-03-20

Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 2024-12-06

 

KONTAKT I INFORMACJE ZWROTNE

Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Marek Siwek, pan.siwek@op.pl, tel. 501002062 lub skontaktować się z sekretariatem szkoły: sp3@zywiec.pl lub pod nr tel. 33 8612013. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnianie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

 

PROCEDURA WNIOSKOWO-SKARGOWA

Każdy ma prawo:

  • Zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • Zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • Wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • Dane kontaktowe osoby zgłaszającej,

  • Wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,

  • Wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

 

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia, o czym podmiot publiczny informuje wnoszącego żądanie.

SKARGI I ODWOŁANIA

Na niedotrzymanie ww terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

Organ nadzorujący: Rzecznik Praw Obywatelskich

Adres: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa

e-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl

tel. (22) 55 17 700

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 3 W ŻYWCU

Dostępność wejścia do budynku:

Dla klientów dostępne są cztery wejścia do placówki oświatowej:

  • Wejście główne, znajdujące się od ul. M. Skłodowskiej – Curie-schody z poręczą, bez podjazdu, przy drzwiach zamontowany video-domofon, który obsługuje pracownik sekretariatu.

  • Wejście z boku budynku od strony parkingu- schody bez poręczy, bez podjazdu.

  • Wejście prawe od dziedzińca wewnętrznego- schody bez poręczy, bez podjazdu.

  • Wejście lewe od dziedzińca wewnętrznego - schody bez poręczy, bez podjazdu.

Placówka nie posiada w żadnym z wejść automatycznie otwieranych drzwi.

Wejście główne jest monitorowane. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika sekretariatu lub obsługi, po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym takiej potrzeby (tel. (33) 8612013).

Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność korytarzy, schodów i wind:

Przy wszystkich zejściach/wejściach wewnątrz budynku zamontowane są poręcze.

Dla osób na wózkach inwalidzkich niedostępne są korytarze i pomieszczenia na każdym z pięter. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika sekretariatu lub obsługi, po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym takiej potrzeby (tel. (33) 8612013).

Budynek nie posiada wind oraz toalet dla osób poruszających się na wózkach.

W placówce zastosowano urządzenia (pętla indukcyjna) do obsługi osób słabosłyszących. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika sekretariatu lub obsługi, po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym takiej potrzeby (tel. (33) 8612013).

Informacja o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych:

  • Przed wejściem głównym oraz wejściami prawym i lewym od strony dziedzińca wewnętrznego nie wyznaczono miejsc parkingowych w związku z ograniczonym ruchem samochodów.

  • Parking przy ul. M. Skłodowskiej – Curie (boczne wejście do placówki) posiada miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Informacja o możliwości korzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online:

W placówce nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego, jest możliwość online. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika sekretariatu lub obsługi, po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym takiej potrzeby (tel. (33) 8612013).