image003jpg [329x177]

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Adama Mickiewicza uczestniczy w programie rządowym "Aktywna Tablica". W ramach działań podjętych w tym programie wyposażyliśmy dwie sale w nowoczesne tablice multimedialne i wprowadzamy na prowadzonych lekcjach działania oparte na technologii informacyjno-komunikacyjnej.

Innym z podjętych działań jest zawarcie porozumienia z innymi szkołami i utworzenie międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu.

W ramach rządowego projektu "Aktywna Tablica" do współpracy międzyszkolnej przystąpiły szkoły:

  • Szkoła Podstawowa nr 9 w Żywcu - pani mgr Bożena Zoń

  • Szkoła Podstawowa nr 3 w Żywcu - pani mgr Agnieszka Szczotka

  • Zespół Szkolno-przedszkolny nr 2 w Żywcu - pani mgr Anna Póda-Pindel

 Tablica interaktywna  pozwala nauczycielom prowadzić innowacyjne lekcje z wykorzystaniem najbardziej naturalnych dla uczniów programów interaktywnych, gier i materiałów multimedialnych. Dzięki tablicy interaktywnej nauczyciel będzie prowadził dynamiczną lekcję gdzie oprócz zapisania przez niego niezbędnych informacji w szybki sposób włączy odpowiedni do tematu lekcji film czy pokaże zdjęcia. Zaraz potem wybierze ćwiczenia interaktywne utrwalające materiał lub sprawdzające na ile materiał został przyswojony. Cały scenariusz lekcji nauczyciel przygotuje wcześniej co pozwoli zaoszczędzić mu dużo czasu na lekcji.  Dzięki tak poprowadzonej lekcji uczniowie nie będą znudzeni, a wykorzystanie programów , gier edukacyjnych i ćwiczeń interaktywnych sprawi, że uczniowie będą bardziej angażować się w lekcję. Dzięki temu zajęcia będą się odbywały w środowisku „naturalnym” dzisiejszych uczniów czyli komputerowym. Nauczyciel będzie przygotowywał własne materiały korzystając z dołączonego do tablicy oprogramowania jak również będzie korzystał z bezpłatnych programów i materiałów dostępnych w Internecie.

Dodatkowym aspektem będzie też rozwój Nauczycieli, którzy zmienią sposób prowadzenia lekcji i będą mogli przygotować i w dowolnym momencie edytować lekcje wykorzystując Nowoczesne Technologie.

Planowane sposoby wykorzystania tablicy w punktach:

  • Pisanie i rysowanie na tablicy (nauczyciel i uczniowie)
  • Wyświetlanie filmów, zdjęć, obrazów graficznych, które mogą stanowić tło do notatek i rysunków np. uzupełniających wyświetlane obrazy.
  • Korzystanie z zasobów Internetu w czasie rzeczywistym (w tym z plansz, słowników czy encyklopedii, itp.)
  • Przygotowanie gotowego scenariusza lekcji z teorią, ćwiczeniami praktycznym i multimedialnymi materiałami uzupełniającymi temat. Wpłynie to pozytywnie na dynamikę lekcji i lepsze wykorzystanie czasu.
  • Wykorzystywanie na lekcji ćwiczeń interaktywnych* przygotowanych samodzielnie przez nauczyciela lub wykorzystanie już istniejących dobranych odpowiednio do poziomu uczniów w klasie. Wpłynie to na dobór ćwiczeń do potrzeb poszczególnych uczniów i pozwoli na zaangażowanie uczniów zdolnych jak i tych z trudnościami w nauce.